Tájékoztatjuk Önöket, hogy zöldudvaraink 2020. május 7-től a korábbi nyitvatartási rend szerint újra megnyitnak.
A koronavírus okozta járvány helyzet miatt, az üzemeltetés során az alábbi óvintézkedéseket alkalmazzuk:
- Az ügyfelek csak szájmaszk használatával léphetnek a zöldudvar területére.
- A zöldudvar területén egyidejűleg kizárólag egy ügyfél tartózkodhat (1 jármű legfeljebb 2 fővel), várakozni a zöldudvar területén kívül lehet.
- A beszállított hulladék lerakodásáról és annak megfelelő konténerben történő elhelyezéséről minden esetben az ügyfélnek magának kell gondoskodnia, ehhez segítséget nem tudunk biztosítani.
- Az ügyintézés során (lakcímkártya ellenőrzése, készpénzes fizetés) az 1,5 m-es távolságot be kell tartani.
- A zöldudvari átvevő kéz- és felületfertőtlenítést naponta többször végez, szájmaszkban dolgozik.
Az STKH Sopron és Térsége Nonprofit Kft. szolgáltatási területén jelenleg 16 db zöldudvart üzemeltet. Az udvarokban szelektíven gyűjtött hulladékot helyezhetnek el a társulás területén élő természetes személyek az alábbi feltételek mellett:
A hulladék átadója az STKH működési területén bejelentett lakcímű (lakcímkártyával történő igazolás), hulladékszállítási díjtartozás nélküli lakos.
A hulladék leadása történhet személyesen vagy meghatalmazott útján is. A meghatalmazás minta letölthető: MEGHATALMAZÁS MINTA
Zöldudvarokban befogadható hulladékok fajtái ide kattintva megtekinthetők.
Adott településről melyik zöldudvarra szállíthat be hulladékot? ide kattintva megtekinthető
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 14. § (1) a) pontja alapján hulladékot csak hulladékgazdálkodási engedély birtokában vagy nyilvántartásba vétel alapján lehet szállítani, kivéve ha a természetes személy ingatlanhasználó az elkülönítetten gyűjtött háztartási hulladékát hulladékgyűjtő udvarba szállítja. Ennek megfelelően kollégáink zöldudvarainkban ellenőrzik a szállítási engedélyek meglétét azon beszállítók esetében, akik meghatalmazás alapján nem saját hulladékukat szállítják.
Javasoljuk, hogy a zöldudvar megválasztásánál a lakóhelyhez legközelebb található átvevőhelyet vegyék igénybe a meghirdetett nyitvatartási időn belül.
Időszakos szerződéssel rendelkező ügyfeleink az arányosított kvóta szerint helyezhetik el hulladékukat.
Lakatlanra jelentett ingatlan esetében nincs lehetőség hulladék lerakására.
Társasházban saját tulajdonnal rendelkező személy jogosultságát lakcímkártyával igazolja. Társasházban az ingatlant bérlőként használó személy a közös képviselő által kiállított igazolás alapján jogosult a hulladék elhelyezésére. Azon társasházak esetében, ahol nyilvántartásunk szerint díjtartozás áll fenn, a hátralék rendezéséig a társasházban lakók nem helyezhetnek el hulladékot.