A lakossági zöldudvari hulladéklerakás feltételei: Az STKH Sopron és Térsége Nonprofit Kft. szolgáltatási területén jelenleg 17 db zöldudvart üzemeltet. Az udvarokban szelektíven gyűjtött hulladékot helyezhetnek el a társulás területén élő természetes személyek az alábbi feltételek mellett: A hulladék átadója az STKH működési területén bejelentett lakcímű (lakcímkártyával történő igazolás), hulladékszállítási díjtartozás nélküli lakos. A hulladék leadása történhet személyesen vagy meghatalmazott útján is. A meghatalmazás minta letölthető: MEGHATALMAZÁS MINTA Zöldudvarokban befogadható hulladékok fajtái ide kattintva megtekinthetők. Adott településről melyik zöldudvarra szállíthat be hulladékot? ide kattintva megtekinthető Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 14. § (1) a) pontja alapján hulladékot csak hulladékgazdálkodási engedély birtokában vagy nyilvántartásba vétel alapján lehet szállítani, kivéve ha a természetes személy ingatlanhasználó az elkülönítetten gyűjtött háztartási hulladékát hulladékgyűjtő udvarba szállítja. Ennek megfelelően kollégáink zöldudvarainkban ellenőrzik a szállítási engedélyek meglétét azon beszállítók esetében, akik meghatalmazás alapján nem saját hulladékukat szállítják. Javasoljuk, hogy a zöldudvar megválasztásánál a lakóhelyhez legközelebb található átvevőhelyet vegyék igénybe a meghirdetett nyitvatartási időn belül. Időszakos szerződéssel rendelkező ügyfeleink az arányosított kvóta szerint helyezhetik el hulladékukat. Lakatlanra jelentett ingatlan esetében nincs lehetőség hulladék lerakására. Társasházban saját tulajdonnal rendelkező személy jogosultságát lakcímkártyával igazolja. Társasházban az ingatlant bérlőként használó személy a közös képviselő által kiállított igazolás alapján jogosult a hulladék elhelyezésére. Azon társasházak esetében, ahol nyilvántartásunk szerint díjtartozás áll fenn, a hátralék rendezéséig a társasházban lakók nem helyezhetnek el hulladékot.